بررسی عملکرد موتور سوزوکی بی کینگ | مزایا و معایب
یکی از مدلهای موتورسیکلت که در بین علاقهمندان به موتورسیکلت در کشور ما که استقبال زیادی دارد، سوزوکی بی کینگ (Suzuki B King) میباشد. در ابتدا قرار نبود که موتور بی کینگ، با طراحی تهاجمی و خشن خود تولید شود. در ادامه به نقد و بررسی این موتورسیکلت در رده استریتفایتر، که در کشور ژاپن محبوب و جذاب است، میپردازیم.
در زمان معرفی، این موتورسیکلت انتقاداتی را به دنبال داشت. زیرا ظاهری پیشرفتهتر از زمان خود داشت و همچنین در ابتدا، سوزوکی هیچ برنامهای برای تولید بی کینگ نداشت؛ زیرا تصمیم به عرضه یک موتورسیکلت استریتفایتر با همان توانایی های هایابوسا را صحیح نمیدانست. درنهایت سوزوکی بی کینگ در آزمونهای پایداری بهتر از انتظار عمل کرد و این موتورسیکلت که برنامه ای برای تولید آن وجود نداشت، وارد بازار شد. در سال ۲۰۰۸، پس از توقف تولید GSX1400، نسخه تجاری بی کینگ معرفی شد و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تولید شد.
یکی از خصوصیات بصری منحصر به فرد و جذاب سوزوکی بی کینگ، حضور سر اگزوزهای آن است که به زیبایی چشمگیری از زیر زین برون آمدهاند. علیرغم داشتن طراحی خشن، سوزوکی بی کینگ با ارگونومی استثنایی طراحی شده است تا به راننده لذت کافی ببخشد و به او خستگی وارد نکند. میتوان حدس زد که ارتفاع کم زین آن، راحتی راننده را برای شروع، توقف و مانور دادن با آن فراهم میکند. سوزوکی بی کینگ بیشتر به یک موتورسیکلت اسپرت تورینگ شباهت دارد و به همین دلیل، موقعیت نشستن راننده را به حالت عمودی نزدیک میکند. با توجه به این ویژگی، سوزوکی بی کینگ نه تنها برای سفرهای خارج از شهر مناسب است بلکه در رانندگی شهری هم راننده را خسته نمیکند.
قدرت فوقالعاده سوزوکی بی کینگ ممکن است آن را برای مصارف شهری کمی غیرمناسب کند اما هنگامی که راکب بر روی بزرگراه قرار میگیرد، حیوان وحشی زیر پوست این هیولا آزاد خواهد شد. با این حال، سوزوکی بی کینگ به عنوان یک گزینه عالی برای اجرای حرکات نمایشی مانند تکچرخ زدن شناخته میشود، در مقابل این موتور برای مسابقات درگ مناسب نمیباشد.
نظرات
ارسال یک نظر